איך מפעילים מטף כיבוי אש?

R-RR מערכות כיבוי וגילוי אש
איך מפעילים מטף כיבוי אש

כיצד להשתמש נכון במטף כיבוי

אם המטף שלך ישב ואוסף אבק, הנה כל מה שאתה צריך לדעת לפני שאתה יוצא ונלחם באש בביתך בדרך הנכונה.

בחר את המטף הנכון

הדבר הראשון שעליכם לדעת הוא הסיווגים השונים של שריפות וסוג האש, עליכם להבין באילו סוגי שריפות יתכן ותצטרכו להתמודד ולוודא שהמטף שלכם יכול לבצע את העבודה .

מרבית השריפות הביתיות מתחלקות לאחת מהקטגוריות הבאות:

סוג A: שריפות אלה מונעות על ידי דליקים מוצקים כמו עץ, נייר ובד.

סוג B: שריפות אלו מונעות על ידי נוזלים דליקים כגון נפט, נפט ובנזין.

סוג C: שריפות אלה מופעלות או מונעות על ידי חיווט פגום, תיבות נתיכים ומכשירים.

סוג K: שריפות אלה מופעלות או מונעות על ידי שמני בישול ושומנים, שומנים מן החי ושומנים צמחיים.

כל המטפים מסומנים בכדי לציין באילו סוגים של אש הם נועדו להילחם. מרבית המטפים הביתיים נחשבים רב תכליתי ומסומנים לשימוש בכיתות A, B ו- C. מטפים בטוחים לשריפות מסוג K הם חובה כבדה יותר ויהיה צורך לקנות אותם בנפרד. אנו מציעים מטף 6 ליטר, מכיוון שהוא מתאים ביותר.

תוויות מטף כוללות גם סמלים כדי לציין באילו סוגי שריפות המטף נועד להילחם. אם יש עיגול וחתך אדום באחד מהסמלים, זה מצביע על כך שלא ניתן להשתמש במטף להילחם בסוג זה של אש.

מטפי כיבוי ביתיים מדורגים גם בגודל האש שהם יכולים לטפל בהם בבטחה. ככל שהדירוג גבוה יותר (שווה ערך למספר הגלונים של מים שזה ייקח), כך האש יכולה לכבות את האש.

  • מדורות מדורות A מדורגות בין 1 ל -40.
  • שריפות מסוג B מדורגות בין 1 ל -640.
  • אין דירוג גודל לשריפות מסוג C.

שים לב כי מטפים בעלי דירוג גבוה הם לעיתים קרובות כבדים יותר, אז ודא שאתה יכול להתמודד בנוחות עם גודל המטף שאתה שומר בבית.

צעדים לשימוש נכון בכיבוי אש

לאחר שתבין את הסוגים השונים של מטפי כיבוי והשימושים בהם, עליך להיות מסוגל להפעיל כראוי.

הדרך הטובה ביותר להיות מוכנים לשעת חירום בשריפה בביתך היא ללמוד את השלבים הבאים ולסקור אותם באופן קבוע כדי שתוכל להגן על ביתך ומשפחתך.

1. זהה דרך יציאה / בריחה ברורה

לפני הפעלת המטף, וודאו שיש לכם מסלול פינוי ברור. אם אינך יכול לכבות את האש, יהיה עליך לבצע יציאה בטוחה. שקול זאת כאשר אתה קובע היכן לאחסן את מטף הכיבוי שלך, וודא שיהיו לך מספר אפשרויות יציאה בקרבת מקום לאחר שתשלח אותו.

2. עמוד אחורה

התמודד עם האש ושמור על הגב ליציאה הברורה שזיהית קודם. עליך להתרחק בין מטר לשמונה מטרים מהלהבות כשאתה מתכונן להפעלת המטף.

3. מטף פריקה

זה יכול להיות קשה לחשוב בבהירות בזמן חירום, ולכן לבטיחות אש יש ראשי תיבות ארוכי שנים שיעזור לך להיזכר בצעדים הכרוכים בהפעלת מטף האש של. "מכלט" :

     מ: משוך את הסיכה על מטף האש.

     כ: כיוון את הזרבובית בצינור נמוך, לכיוון בסיס האש.

     ל: לחץ על הידית או על הידית כדי לפרוק את המטף.

     ט: טלטל את הזרבובית קדימה ואחורה. הקפידו על מטף הכיבוי לכיוון בסיס האש והזיזו אותו מצד לצד עד לכיבוי הלהבות.

4. לפקוח עין על הדברים

לאחר שנראה כי הלהבות כבו, המשך לפקח על אזור האש כדי לוודא שהוא לא מתעורר מחדש. אם האש מתחילה שוב, חזור על תהליך ה- "מכלט".

5. התקשרו לכבאות

אם לא הייתה לך ההזדמנות להתקשר לכבאות לפני שפרקת את המטף, עשה זאת כעת. הם יוכלו לבדוק את מקום השריפה ולוודא שהיא כובתה לחלוטין.

6. להגיע למקום בטוח

לאחר כיבוי האש, או אם אינך מצליח לכבות את האש, עזוב את המקום ומצא מקום מחוץ להישג ידה של האש.

טעויות מטף כיבוי אש נפוצות

מכיוון שאין לנו הזדמנויות קבועות להתאמן בשריפה, קל לעשות טעויות פשוטות בבוא העת. דע איפה רוב האנשים טועים כדי שתוכל להימנע מטעות תוך לחץ.

  • אל תתעלם מההוראות: קרא היטב את הוראות ההפעלה שהגיעו עם מטף האש שלך. ודא שכל בני הבית המסוגלים לקרוא ולהבין את ההוראות. בדוק אותם באופן קבוע כאשר אתה מבצע תרגילי אש ועובר על תוכנית הפינוי שלך.
  • אל תשתמש בסוג לא נכון של מטף כיבוי אש: אל תשתמש במטף לכיבוי אש שאינו מצוין על התווית. והכי חשוב שלא ניתן להשתמש במטפים שתויגו לשריפות מסוג A בלבד על שריפות חשמל או שומן. עם זאת, בטוח להשתמש במטף שתויג לשריפות סוג B ו- C על מדורה מסוג A. בעוד שריפות סוג K הן מבחינה טכנית קבוצת משנה של שריפות סוג B, תכולה אחרת במטפים של סוג B עלולה להחמיר את השריפות של סוג K, לכן עדיף להשיג מטף נפרד לבישול שריפות.
  • אל תתנו לכיבוי שלכם להשתבש: מטפים מגיעים עם תאריך תפוגה, שלאחריו חומר הכיבוי כבר לא יעיל. דע את התאריכים על המטפים שלך והחלף אותם לפי הצורך.
  • אל תשכח מיציאות: כאשר אתה מחליט היכן לשמור את מטף האש, ודא שהוא נמצא במיקום נגיש ליד דלתות חוץ. כמו כן, קחו בחשבון את המקומות הנפוצים ביותר בהם מתרחשות שריפות בבית והציבו את המטפים שלכם בהתאם.
  • אל תשמור את זה בסוד: ודא שכולם בביתך יודעים היכן מוחזקים המטפים. שתף את המיקום, יחד עם כל תוכנית בריחת האש שלך, עם שמרטפות, יושבי בית וכל מבקר ארוך טווח.

הצעדים הבאים

הדרך הטובה ביותר לשמור על ביטחון הבית והמשפחה במקרה של שריפה היא להיות מוכנים. הכירו את מטפי הכיבוי שלכם ובדקו באופן קבוע כיצד להשתמש בהם נכון. תרגול מקדים קטן יכול לעשות את כל ההבדל כשאתה נתקל במתח של שריפה ממשית בביתך.

זקוק למטף? צור עימנו קשר

אהבתם שתפו:
צריכים גלאי עשן או מטף כיבוי עד הבית כולל התקנה?

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

 חברתנו מתמחה בכל הקשור לשירות מערכות כיבוי אש מתקדמות – התקנת גלאי עשן, מטפים, ספרינקלרים ועוד

קהל לקוחותינו הינם אנשים פרטיים, לקוחות עסקיים, חברות, גופים ציבוריים, חברות סטארט אפ, מפעלים ועוד.

הטוב ביותר לבית ולעסק שלכם במחיר הוגן כולל אחריות ושרות עד הבית.

קידוש השם 1, ראשון לציון
055-9781402

מידע נוסף
ביקורת מטפים לכיבוי אש

ביקורת מטפים לכיבוי אש

תחזוקת מטפים מיטלטלים חייבת להתבצע לפי דרישות התקן הישראלי ת"י 129 חלק 1 מטפים מטלטלים: תחזוקה (תקן רשמי, מחייב). זאת על מנת לשמור על תקינות

מטפים אוטומטיים

מערכת מטפים אוטומטית

במצבים מסוימים, במהלך אירוע שריפה, זה יכול להיות רעיון חכם להפעיל מטפי כיבוי אוטומטיים המופעלים כשמגיעים לטמפרטורה מסוימת או מתגלים להבות או עשן. ישנם מכשירים מודרניים להגנה מפני

גובה מומלץ לתליית מטף

גובה מומלץ לתליית מטף

התקנת מטפים התקנה והזמנה צריכים להתבצע תמיד על ידי איש שירות מטפים מוסמך מטעם מכון התקנים אם המטפים נדרשים לשימוש עסקי. זה מבטיח כי המטפים

שווה קריאה
מטפים אוטומטיים
מערכת מטפים אוטומטית

במצבים מסוימים, במהלך אירוע שריפה, זה יכול להיות רעיון חכם להפעיל מטפי כיבוי אוטומטיים המופעלים כשמגיעים לטמפרטורה מסוימת או מתגלים להבות או עשן. ישנם מכשירים מודרניים להגנה מפני

קרא עוד »
צרו קשר להצעת מחיר

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

דילוג לתוכן