מטף כיבוי אש

R-RR מערכות כיבוי וגילוי אש
מטף כיבוי אש

מטפים נועדו להתמודד עם סוגים ספציפיים של אש. ישנם שישה סוגים שונים של אש וכמה סוגים שונים של מטפים.

סוגי מטפים לכיבוי אש

סוג A – שריפות הכוללות חומרים מוצקים כגון עץ, נייר או טקסטיל.

סוג B – שריפות הכוללות נוזלים דליקים כגון בנזין, סולר או שמנים.

סוג C – שריפות הכוללות גזים.

סוג D – שריפות הקשורות למתכות.

סוג E – שריפות הכוללות מכשירים חשמליים חיים. (טכנית 'Class E' לא קיים אולם זה משמש לנוחות כאן)

סוג F – שריפות הכוללות שמני בישול כמו בטיגונים עם שומן עמוק.

 

סוגי מטפים לכיבוי אש

מטפי מים

מטפי מים הם אחת הדרכים החסכוניות ביותר להילחם בשריפות מסוג A, אלה המונעות על ידי חומרים מוצקים כגון נייר, עץ וטקסטיל.

ישנם ארבעה סוגים שונים של מטפי מים: סילון מים, ריסוס מים, מים עם תוספים וערפל מים או ערפל:

  1. מטפי סילון מים פועלים על ידי ריסוס סילון מים על החומרים הבוערים, קירורם ומניעת הצתה חוזרת. אין להשתמש בהם בציוד חשמלי חי.
  2.  מטפי ריסוס מים משתמשים בתרסיס עדין מאוד של טיפות מים, כל טיפה מוקפת באוויר שאינו מוליך. מרבית המטפים לריסוס מים נושאים אישור בדיקה דיאלקטרי של 35 קילו וולט, כלומר נבדקו על מקור חשמל של 35,000 וולט במטר אחד.
  3. מטפי מים עם תוספים הם מטפים עם תוספת כימיקלים מקציפים. המים מאבדים את מתח הפנים הטבעי שלהם, כלומר הם יכולים להשרות לתוך החומרים הבוערים בצורה יעילה יותר. הוספת הכימיקלים למים פירושה שמטף קטן יותר יכול לייצר את אותו דירוג אש כמו מטף גדול יותר, מים בלבד.
  4. מטפי מים, או ערפל, מורחים מים בצורת ערפל, או ערפל, הטיפות קטנות בהרבה מאלה של מטף ריסוס המים. ככל שהטיפה קטנה יותר, שטח הפנים שלה גדול יותר ביחס לגודלה, כך הטיפה מתאדה מהר יותר אשר סופגת את אנרגיית החום מהר יותר. החיסרון הוא ככל שהטיפה קטנה יותר כך היא שוקלת פחות ולכן ענן המים פחות חזק.

לכל המטפים יש תווית אדומה.

 

מטפי קצף

ניתן להשתמש במטפי קצף בשריפות מסוג A ו- B. הם מתאימים ביותר לכיבוי שריפות נוזליות כגון בנזין או סולר והם תכליתי יותר ממטפי סילון מים מכיוון שניתן להשתמש בהם גם על מוצקים כגון עץ ונייר. הקצף מכבה שריפות נוזליות על ידי איטום פני השטח של הנוזל, מניעת אדים דליקים המגיעים לאוויר ומרעיב את אש הדלק. הם אינם מתאימים לשימוש בשריפות נוזלים חופשיות.

לכיבוי קצף יש תווית בצבע שמנת.

 

מטפי אבקה

מטפי אבקה הם מטף רב תכליתי טוב מכיוון שניתן להשתמש בהם בשריפות מסוג A, B ו- C. הם יכולים לשמש גם בשריפות הכוללות ציוד חשמלי אולם הם אינם מקררים את האש כך שהיא יכולה להתלקח מחדש. מטפי אבקה יכולים גם ליצור אובדן ראות ועלולים ליצור בעיות נשימה. בדרך כלל הם לא מומלצים לשימוש בתוך מבנים אלא אם כן אין שום אלטרנטיבה.

מטפי אבקה הם בעלי תווית כחולה.

 

מטפי פחמן דו חמצני (CO2)

מטפי CO2 הם אידיאליים למקומות עם ציוד חשמלי רב כגון משרדים או חדרי שרתים מכיוון שהם בטוחים לשימוש בשריפות הכוללות מכשירים חשמליים. מטפי פחמן דו חמצני אינם משאירים שאריות, בניגוד למטף קצף. ניתן להשתמש בהם גם בשריפות מסוג B, כאלה הנוגעות לנוזלים דליקים כגון פרפין או בנזין. מטפי CO2 עובדים על ידי חנק האש וניתוק אספקת האוויר.

מטפי פחמן דו חמצני (CO2) הם בעלי תווית שחורה.

 

מטפים כימיים רטובים

מטפים כימיים רטובים מתאימים לשימוש בשריפות מסוג F הכוללות שמני בישול ושומנים, כגון שומן חזיר, שמן זית, שמן חמניות, שמן תירס וחמאה. הם יעילים ביותר כאשר משתמשים בהם נכון. הכימיקל הרטוב מפיל במהירות את הלהבות, מקרר את השמן הבוער ומגיב כימית ליצירת פתרון דמוי סבון, ואוטם את פני השטח ומונע הצתה חוזרת. למרות שהם מיועדים בעיקר לשימוש בשריפות מסוג F, שמני בישול ומטגנים בשומן עמוק. ניתן להשתמש בהם גם בשריפות מסוג A (עץ, נייר ובדים) ובמדורות Class B (נוזלים דליקים).

מטפים כימיים רטובים כוללים תווית צהובה.

 

שמיכות אש

שמיכות אש מיועדות בעיקר לשריפות שמנים חמות כגון מחבתות או מטגנים קטנים עם שומן עמוק. הם יכולים לשמש גם למישהו שבגדיו עלו באש. הם עובדים על ידי חנק האש, הפסקת הגישה לחמצן שמזין אותה וכיבתה.

 

אהבתם שתפו:
צריכים גלאי עשן או מטף כיבוי עד הבית כולל התקנה?

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

 חברתנו מתמחה בכל הקשור לשירות מערכות כיבוי אש מתקדמות – התקנת גלאי עשן, מטפים, ספרינקלרים ועוד

קהל לקוחותינו הינם אנשים פרטיים, לקוחות עסקיים, חברות, גופים ציבוריים, חברות סטארט אפ, מפעלים ועוד.

הטוב ביותר לבית ולעסק שלכם במחיר הוגן כולל אחריות ושרות עד הבית.

קידוש השם 1, ראשון לציון
055-9781402

מידע נוסף
ביקורת מטפים לכיבוי אש

ביקורת מטפים לכיבוי אש

תחזוקת מטפים מיטלטלים חייבת להתבצע לפי דרישות התקן הישראלי ת"י 129 חלק 1 מטפים מטלטלים: תחזוקה (תקן רשמי, מחייב). זאת על מנת לשמור על תקינות

מטפים אוטומטיים

מערכת מטפים אוטומטית

במצבים מסוימים, במהלך אירוע שריפה, זה יכול להיות רעיון חכם להפעיל מטפי כיבוי אוטומטיים המופעלים כשמגיעים לטמפרטורה מסוימת או מתגלים להבות או עשן. ישנם מכשירים מודרניים להגנה מפני

איך מפעילים מטף כיבוי אש

איך מפעילים מטף כיבוי אש?

כיצד להשתמש נכון במטף כיבוי לכולנו צריך להיות לפחות מטף אחד אי שם בבית שלנו, אבל זה לא מספיק פשוט להחזיק אחד מתחת לכיור המטבח.

שווה קריאה
מטפים אוטומטיים
מערכת מטפים אוטומטית

במצבים מסוימים, במהלך אירוע שריפה, זה יכול להיות רעיון חכם להפעיל מטפי כיבוי אוטומטיים המופעלים כשמגיעים לטמפרטורה מסוימת או מתגלים להבות או עשן. ישנם מכשירים מודרניים להגנה מפני

קרא עוד »
צרו קשר להצעת מחיר

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

דילוג לתוכן