מערכת מטפים אוטומטית

R-RR מערכות כיבוי וגילוי אש
מטפים אוטומטיים

במצבים מסוימים, במהלך אירוע שריפה, זה יכול להיות רעיון חכם להפעיל מטפי כיבוי אוטומטיים המופעלים כשמגיעים לטמפרטורה מסוימת או מתגלים להבות או עשן.

ישנם מכשירים מודרניים להגנה מפני אש שיכולים לשמש כחלופה למערכות ספרינקלרים, במיוחד במקרים בהם נזקי מים יהיו יקרים. הטכנולוגיה של ימינו הופכת את מטפי האש הממוחשבים לאמינים ולהעדפה הגיונית.

איך מטף אוטומטי מתוכנן?

מכשיר מטף אוטומטי מעניק בטיחות רציפה, הגנה מפני אש. זה מסיר את הצורך לאייש או לפקח, אבל כמו מטפים ידניים, הם צריכים לתחזק אותם לעתים קרובות, לצורך הפעלה ובטיחות מיטבית.
ישנם שני סוגים חשובים של מערכת אוטומטית, יש להם מאפיינים משותפים המבדילים אותם ממטפים מסורתיים ומערכות ספרינקלרים.

1. מערכות מהונדסות או מטפי אבקה

מיועד ליישומים ומצבים ספציפיים.
כמה דוגמאות: תכנון חדרים נקיים למחשבים תעשייתיים או מתקני אחסון כימיים.

2. מערכות מהונדסות מראש או מטפי גז

יחידות אלה משמשות ביישומים נפוצים וכעת הן מופיעות יותר בהגדרות מגורים. שתי המערכות הללו ידכאו שריפה ללא צורך בהפעלה ידנית.

3. כיצד עובדת מערכת מטפים אוטומטית?

מערכת אוטומטית עובדת באופן עצמאי בשיטת זיהוי, טריגר להפעלה של המטף לדיכוי האש.
מנגנון העבודה של מערכת אוטומטית שווה לכיבוי אש ידני, אך ההבדל העיקרי הוא במקום ללחוץ על הידית של המטף, המערכת האוטומטית מכילה נורת זכוכית.
נורת הזכוכית מכילה חומר רגיש לחום שמתרחב כשהוא מתחמם. כאשר היא מגיעה לטמפרטורה שנקבעה מראש נורת הזכוכית נשברת ומסמנת למערכת האוטומטית לעבוד.
בדרך כלל, המטפים הם מבוססים על חומרים כימיים רטובים או יבשים פשוטים (במערכות מהונדסות מראש) או חומרים שניתן לאחסן כנוזל ולהוציאם כגז לבטיחות ויעילות.

4. המטרה והיתרונות של מערכת אוטומטית

מערכות אוטומטיות הן כלים נהדרים לאזורים שאינם מפוקחים. אתה יכול להגן על מיקומים בלתי מאוישים בשיטה חסכונית זו להגנה מפני אש.
מכשיר מטף אוטומטי הוא חזק במצבים רבים. הם שימושיים במקומות מסוימים בהם סוגים אחרים של מערכות הגנה מפני אש לא יהיו מעשיים.

5. יתרונות

1. מספק הגנה מפני אש 24/7 בכל ימות השנה

2. אין צורך בבדיקה שנתית מוסמכת (יש לברר מול הכיבוי אש האזורי שלכם)

3. מכבה שריפות במהירות

4. עשוי להפחית את דמי הביטוח באש

5. מדכא אש משתלם למקומות רבים

 

לסיכום על מערכת מטפים אוטומטית

דיכוי אש אוטומטי היא מערכת שיכולה לזהות ולכבות, או להכיל, שריפה מבלי להסתמך על התערבות אנושית. בצורתם הפשוטה ביותר, יש למערכות אלו אמצעי איתור, הפעלה ומסירה.

מערכות כיבוי אש אוטומטיות לחלוטין מורידות את הצורך להיות תלוי באדם שיגלה ויתמודד עם שריפה. בתוך שניות לאחר שריפה, מערכת הזיהוי מזהה את החום הקורן מהאש, מפעילה את המערכת באופן אוטומטי ומספקת את חומרי הכיבוי היישר אל לב האש. 

כאשר הגנת האש מותירה אך ורק לאינטראקציה האנושית, ישנם סיכונים טבועים. ראשית מישהו צריך להיות נוכח פיזית כדי להיות מסוגל להיכנס ויישומים רבים פשוט לא מאפשרים זאת בגלל מיקום ו / או סביבות שאינם נגישים לבני אדם. דוגמאות לכך הן ייצור חשמל מרחוק , טורבינות רוח ויישומים תעשייתיים רבים בהם רעש, חום ומזהמים מוגזמים.

עליכם גם לשקול האם האדם מוכשר ומאומן להבין את השלבים המוקדמים של השריפה, כמו גם כיצד להפעיל נכון מטף כף יד. שריפות לעיתים קרובות יהיו קטנות מאוד כאשר הן מתחילות, והן מתרחשות באזורים שקשה לראות וגם לקבל גישה אליהם. גם אם מתגלה שריפה באופן מיידי, היישום של מכשיר ההגנה האש הנכון ובחירת אמצעי הכיבוי תלויים באדם שנמצא באותה עת.

כל הסיכונים הללו מתמתנים כאשר מותקנת מערכת כיבוי אש אוטומטית. מערכת כיבוי האש אחראית על הגילוי, אשר ימוקם באזורי סיכון האש ובסביבתם. זה יציע זיהוי חוזר באזורים הקשים ביותר להגיע ללא אזעקות שווא. חומר הכיבוי ישוחרר במדויק ויועבר היישר ללב האש. והכי חשוב, זה קורה מבלי שאדם צריך להיות נוכח או מעורב. המשמעות של המערכת היא הגנה מפני אש ביום ובלילה, תוך שמירה על הנכסים שלך כך שלא תצטרך אתה לדאוג.

 

אהבתם שתפו:
צריכים גלאי עשן או מטף כיבוי עד הבית כולל התקנה?

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

 חברתנו מתמחה בכל הקשור לשירות מערכות כיבוי אש מתקדמות – התקנת גלאי עשן, מטפים, ספרינקלרים ועוד

קהל לקוחותינו הינם אנשים פרטיים, לקוחות עסקיים, חברות, גופים ציבוריים, חברות סטארט אפ, מפעלים ועוד.

הטוב ביותר לבית ולעסק שלכם במחיר הוגן כולל אחריות ושרות עד הבית.

קידוש השם 1, ראשון לציון
055-9781402

מידע נוסף
ביקורת מטפים לכיבוי אש

ביקורת מטפים לכיבוי אש

תחזוקת מטפים מיטלטלים חייבת להתבצע לפי דרישות התקן הישראלי ת"י 129 חלק 1 מטפים מטלטלים: תחזוקה (תקן רשמי, מחייב). זאת על מנת לשמור על תקינות

איך מפעילים מטף כיבוי אש

איך מפעילים מטף כיבוי אש?

כיצד להשתמש נכון במטף כיבוי לכולנו צריך להיות לפחות מטף אחד אי שם בבית שלנו, אבל זה לא מספיק פשוט להחזיק אחד מתחת לכיור המטבח.

גובה מומלץ לתליית מטף

גובה מומלץ לתליית מטף

התקנת מטפים התקנה והזמנה צריכים להתבצע תמיד על ידי איש שירות מטפים מוסמך מטעם מכון התקנים אם המטפים נדרשים לשימוש עסקי. זה מבטיח כי המטפים

שווה קריאה
צרו קשר להצעת מחיר

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

דילוג לתוכן