התקנה ותחזוקה של גלאי עשן

R-RR מערכות כיבוי וגילוי אש
התקנה ותחזוקה של גלאי עשן

אם אתה כמו רוב בעלי בתים, אתה רוצה לעשות כל שביכולתך כדי להגן על הבית שלך ועל אלה שאתה אוהב שגרים שם. התקנת גלאי עשן היא דרך משמעותית בה תוכלו לעשות זאת.

עם זאת, בעוד שלבעלי בתים רבים יש גלאי עשן, הם לעיתים קרובות אינם מבינים את המיקומים והמיקומים היעילים ביותר עבור האזעקות שלהם, ולא את הבדיקה והתחזוקה הנכונים שהאזעקות שלהם זקוקות לשמירה על בטיחות ביתם.

לכן, אם אתם מתכננים לרכוש ולהתקין גלאי עשן בביתכם, או אם בביתכם כבר קיימות, אך אינכם בטוחים שהן מותקנות או מתוחזקות כראוי, המשך לקרוא כדי ללמוד את כל מה שאתה צריך לדעת.

כמה גלאי עשן כדאי להתקין?

בית זקוק לכיסוי אזעקת עשן מספיק כדי להגן עליו ועל אלה שנמצאים מפני שריפה. לרוע המזל, רבים מהריהוטים והסגנונות המודרניים שלנו רגישים יותר לתפוס ולהפיץ אש במהירות מאשר בעבר, כאשר הריהוט היה פחות ועשוי ממוצרים טבעיים. זה אומר ששריפות יכולות להתחיל בקלות רבה יותר ולהתפשט מהר יותר.

לפיכך, יש להתקין גלאי עשן בכל הבית. קיום של גלאי אחד או שניים לא יוכל להזהיר אותך בזמן לצאת בבטחה.

עם זאת, המספר הספציפי הדרוש לכם בבית תלוי במספר המפלסים, חדרי השינה והמרחבים הנוספים שיש לכם. לפיכך, מענה על השאלה הבאה יסייע לך לקבוע טוב יותר את המספר שאתה זקוק לו.

באילו חדרים כדאי להתקין גלאי עשן?

ה- NFPA קורא להתקנת גלאי עשן:

  • בתוך כל חדר שינה
  • מחוץ לכל אזור שינה
  • בכל רמות הבית, כולל מרתפים
  • באזור מגורים מרכזי, כמו סלון, מאורה או חדר משפחה
  • בבסיס המדרגות המוביל למפלס העליון

לדוגמא, בית עם 3 חדרי שינה בקומה אחת עם תוכנית קומה מפוצלת וללא מרתף יצטרך לפחות שש גלאי עשן (שלוש לחדרי השינה, שתיים מחוץ לאזורי השינה, ולפחות אחת נוספת באזור המגורים. אם הבית גדול דיו כדי להצדיק זאת).

עבור בתים גדולים יותר, יתכן שיידרשו יותר להגנה נאותה על מרחבי המגורים והפעילות מחוץ לחדרי השינה ואזורי השינה.

הצבה והתקנה נכונה של גלאי עשן

בנוסף לדעת היכן בבית צריכות להיות גלאי עשן, חשוב גם להבין היכן ספציפית במרחב למקם ולהתקין אותן.

  • מיקום נכון בחדר / בחלל: הרכיבו אזעקות גבוהות על הקיר או ישירות על התקרה עצמה, כאשר העשן עולה. אם תבחר להרכיב אותו על הקיר, החלק העליון של האזעקה צריך להיות לא יותר מ- 12 אינץ 'מתחת לתקרה.
  • תקרות משופעות: אם יש לכם חדר עם תקרה משופעת שיזדקק לאזעקה, המיקום יהיה מעט שונה. התקן את האזעקה במרחק של שלושה מטרים מהשיא, אך לא בתוך קודקוד השיא, שנמצא כארבעה אינץ 'מהפסגה משני הצדדים. אז, למעשה, הניחו אותו בכל מקום שבין 4 ס"מ ל -36 ס"מ למטה מפסגת הפסגה.

היכן לא להציב אזעקת עשן

חשוב לציין, ישנם כמה מקומות שאסור להציב אזעקת עשן מכיוון שהיא עלולה לגרום לתוצאות חיוביות שגויות או למנוע מהאזעקה להישמע בכלל. לעולם אל תציב אזעקת עשן ליד:

  • מכשירי בישול , תנורים או קמינים . התקנתם קרוב מדי לפריטים אלה תביא לתוצאות חיוביות שגויות. יש להציב אזעקות לפחות 10 רגל מהן.
  • דלתות , חלונות או צינורות שיגרמו לנסיעות, העלולות להפריע ליכולת האזעקה לזהות עשן ולפעול באופן מדויק.

בעת התקנת גלאי עשן בביתך, הקפד להתייחס להנחיות הנ"ל כדי לעזור לך לקבוע את המספר והמיקום המתאימים של האזעקות שלך.

בדיקות וטיפול באזעקות העשן שלך

אם אין לך בדיקה או התקנה של גלאי עשן זה לא אומר כלום, אם אינך בודק ומתחזק אותם באופן קבוע כדי לוודא שהם תקינים.

  • באיזו תדירות צריך לבדוק גלאי עשן? בדוק את האזעקות שלך פעם בחודש כדי לוודא שהן פועלות ואינן זקוקות לסוללה חדשה.
  • איך בודקים גלאי עשן? כל שעליך לעשות הוא ללחוץ לחיצה ארוכה על כפתור הבדיקה עד להישמע האזעקה. זה צריך להיות חזק וחזק. אם הצליל חלש או אין קול, עליך להחליף את הסוללות.
  • תחזוקה וטיפול אחרים: במהלך הבדיקה החודשית שלך, הקדש לרגע גם אבק וניקוי אזעקת העשן שלך, שכן קורי עכביש, פסולת ואבק יכולים להפריע ליכולתו לזהות עשן ביעילות. לבסוף, החליפו את סוללות האזעקות אחת לשנה, או אם יש לה סוללת "אורך חיים" לא נגישה, בדקו את התאריך כדי לדעת מתי הגיע הזמן להחליף את הגלאי.

וודא שהבית שלך מוגן

על ידי ביצוע ההצעות לעיל, כמו גם המלצות היצרן, בעת התקנת חדש או בדיקת אזעקות העשן הנוכחיות שלך, אתה אמור להיות מסוגל להבטיח כי ביתך מוגן על ידי המספר הנכון של גלאי עשן שהוצבו כראוי. ועל ידי ביצוע בדיקות חודשיות וניקוי מהיר, תוודא שהאזעקות האלה מוכנות לעבודה במקרה של שריפה.

אם מסיבה כלשהי, אתה מרגיש לא בטוח לגבי הגנת האש של ביתך או הסוג הטוב ביותר והמיקום של גלאי עשן לביתך, הצוות שלנו ישמח לענות על שאלותיך ולעזור לכוון אותך. התקשר לקורסן עוד היום כדי לוודא שהבית שלך בטוח.

 

Image Credits: nikkytok/shutterstock.com

אהבתם שתפו:
צריכים גלאי עשן או מטף כיבוי עד הבית כולל התקנה?

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

 חברתנו מתמחה בכל הקשור לשירות מערכות כיבוי אש מתקדמות – התקנת גלאי עשן, מטפים, ספרינקלרים ועוד

קהל לקוחותינו הינם אנשים פרטיים, לקוחות עסקיים, חברות, גופים ציבוריים, חברות סטארט אפ, מפעלים ועוד.

הטוב ביותר לבית ולעסק שלכם במחיר הוגן כולל אחריות ושרות עד הבית.

קידוש השם 1, ראשון לציון
055-9781402

מידע נוסף
ביקורת כיבוי אש

ביקורת כיבוי אש

למה עלי לצפות במהלך בדיקה ובדיקה של אזעקת אש? החל מתרגילי אש בבתי ספר, ובסופו של דבר במקום העבודה, אזעקות נורות ואורות מהבהבים הם לרוב

מערכות גילוי אש

התקנת מערכות גילוי אש

מערכת אזעקת אש מורכבת ממכשירים אלקטרוניים שונים הפועלים יחד כדי לזהות ולהודיע ​​לאנשים על שריפה או מצב חירום אחר. עם השנים מערכות אזעקת האש השתכללו

מדריך סוגי גלאי עשן

מדריך סוגי גלאי עשן

מדריך לרכישת גלאי עשן ופחמן חד חמצני התקנה ותחזוקה של גלאי עשן ופחמן חד חמצני (CO) יכולים להציל את חייכם. למרבה המזל, הם זולים וקלים

שווה קריאה
ביקורת כיבוי אש
ביקורת כיבוי אש

למה עלי לצפות במהלך בדיקה ובדיקה של אזעקת אש? החל מתרגילי אש בבתי ספר, ובסופו של דבר במקום העבודה, אזעקות נורות ואורות מהבהבים הם לרוב

קרא עוד »
מערכות גילוי אש
התקנת מערכות גילוי אש

מערכת אזעקת אש מורכבת ממכשירים אלקטרוניים שונים הפועלים יחד כדי לזהות ולהודיע ​​לאנשים על שריפה או מצב חירום אחר. עם השנים מערכות אזעקת האש השתכללו

קרא עוד »
צרו קשר להצעת מחיר

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

דילוג לתוכן