כיצד להיפטר ממטפי כיבוי שפג תוקפם?

R-RR מערכות כיבוי וגילוי אש
כיצד להיפטר ממטפי כיבוי שפג תוקפם

התקינות של מטף מוכן וזמין הוא הצעד הראשון בבטיחות האש. אך כיצד ניתן לדעת מתי הגיע הזמן להחליף אותו, להטעין אותו או להיפטר ממנו לחלוטין? למשהו קטן כמו נצרה שבורה או גליל חלוד יכול להיות השפעה משמעותית על יכולתו של המטף לתפקד כראוי, ויכול להוות איום ממשי על אנשים ורכוש כאחד במקרה של שריפה.

האם צריך להחליף את מטף האש שלך?

כאשר מחליטים אם יש להיפטר ממטף, חשוב לבדוק אם עדיין ניתן להשתמש בו או להטעין אותו. עם תחזוקה שוטפת ותזמון בדיקה מתאים , מטפים יכולים להחזיק מעמד מעל 20 שנה.

תחזוקה ובדיקה

למטפים רגילים אין תאריך תפוגה קפדני. עם זאת, יש להחליף מטפים חד פעמיים – שלא ניתן להטעין או למלא מחדש – כל 12 שנים. בעוד שמטפים רגילים אינם מתמודדים עם אותו החיים, הם עלולים להתיישן או להוריד לחץ לחץ ולהפוך אותם לבלתי פעילים.

על מנת להעריך את מצבו והיעילות של מטף, הקפידו לבצע בדיקות סדירות. בדיקות ויזואליות יכולות לעזור לקבוע אם משהו מטעה בבירור או שבור במטף הכיבוי, אך יש צורך בבדיקות שנתיות של טכנאי בטיחות אש מקצועי בכדי להעריך את פונקציונליותו.

מתי להחליף

במהלך בדיקה, טכנאי בטיחות אש מקצועי יבצע הערכה מעמיקה של מצבו של המטף, כולל לחץ המידה וכל נזק למעטפת החיצונית או לשסתום.

מנהלי מתקנים יכולים גם להתקשר לאיש מקצוע בין בדיקות אם משהו נראה לא טוב. כמה סימנים לכך שיש צורך להחליף את המטף כוללים:

  • איבוד לחץ איטי
  • חלודה או קורוזיה
  • נזק מוגזם
  • הוראות לא קריאות

טכנאי בטיחות האש יערוך גם בדיקות הידרוסטטיות למדידת תקינות גליל המטף. אם המטף נכשל בבדיקה זו, הוא אינו שמיש ויש להחליפו באופן מיידי.

כיצד להשליך מטף כיבוי

אם מטף נחשב כבלתי בטיחותי או בלתי פעיל בכל דרך שהיא, יש להשליך אותו כראוי. בגלל הכימיקלים הכלולים בתוך הגליל, לא ניתן פשוט לזרוק אותו או למחזר אותו עם מוצרים ביתיים אחרים. במקום זאת השלכה תלויה במצב המטף.

  • אם עדיין יש לה מטען , איש המקצוע שמבצע ביקורת למטפי כיבוי אש אמור להיות מסוגל לסלק אותה בצורה מתאימה ולהחליף לכם את המטף באחד תקין, תמורת סכום שנע באזור ה 100-380 ש"ח תלוי בדגם ובמשקל המטף.
  • אם הוא ריק , מתקן המיחזור המקומי יספק הוראות למיחזור מיכל הפלדה. כדי לוודא שלא נשאר לחץ בצילינדר, לחץ על הידית והסר את ראש המטף.

בטיחות ראשונה … ואחרונה

מטף הוא מרכיב חיוני בתוכנית למניעת שריפה של כל מתקן . עם זאת, במקרה של שריפה, מטף לא תקין או שפג תוקפו עלול לסכן את חיי כוח האדם ואת שלמות הרכוש שמסביב. חיוני כי מכשירי האבטחה הללו ישמרו כראוי ונטענו כראוי על מנת לשרת את מטרתם.

אמנם בדיקה ויזואלית עשויה לספק הערכה ראשונית שמשהו אינו כשורה במטף, אך בדיקות יסודיות ונהלי תחזוקה צריכים להתבצע רק על ידי אנשי מקצוע למניעת שריפה.

אהבתם שתפו:
צריכים גלאי עשן או מטף כיבוי עד הבית כולל התקנה?

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

 חברתנו מתמחה בכל הקשור לשירות מערכות כיבוי אש מתקדמות – התקנת גלאי עשן, מטפים, ספרינקלרים ועוד

קהל לקוחותינו הינם אנשים פרטיים, לקוחות עסקיים, חברות, גופים ציבוריים, חברות סטארט אפ, מפעלים ועוד.

הטוב ביותר לבית ולעסק שלכם במחיר הוגן כולל אחריות ושרות עד הבית.

קידוש השם 1, ראשון לציון
055-9781402

מידע נוסף
ביקורת מטפים לכיבוי אש

ביקורת מטפים לכיבוי אש

תחזוקת מטפים מיטלטלים חייבת להתבצע לפי דרישות התקן הישראלי ת"י 129 חלק 1 מטפים מטלטלים: תחזוקה (תקן רשמי, מחייב). זאת על מנת לשמור על תקינות

מטפים אוטומטיים

מערכת מטפים אוטומטית

במצבים מסוימים, במהלך אירוע שריפה, זה יכול להיות רעיון חכם להפעיל מטפי כיבוי אוטומטיים המופעלים כשמגיעים לטמפרטורה מסוימת או מתגלים להבות או עשן. ישנם מכשירים מודרניים להגנה מפני

איך מפעילים מטף כיבוי אש

איך מפעילים מטף כיבוי אש?

כיצד להשתמש נכון במטף כיבוי לכולנו צריך להיות לפחות מטף אחד אי שם בבית שלנו, אבל זה לא מספיק פשוט להחזיק אחד מתחת לכיור המטבח.

גובה מומלץ לתליית מטף

גובה מומלץ לתליית מטף

התקנת מטפים התקנה והזמנה צריכים להתבצע תמיד על ידי איש שירות מטפים מוסמך מטעם מכון התקנים אם המטפים נדרשים לשימוש עסקי. זה מבטיח כי המטפים

שווה קריאה
מטפים אוטומטיים
מערכת מטפים אוטומטית

במצבים מסוימים, במהלך אירוע שריפה, זה יכול להיות רעיון חכם להפעיל מטפי כיבוי אוטומטיים המופעלים כשמגיעים לטמפרטורה מסוימת או מתגלים להבות או עשן. ישנם מכשירים מודרניים להגנה מפני

קרא עוד »
צרו קשר להצעת מחיר

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

דילוג לתוכן