מטפי גז הלון לשריפות חשמל

R-RR מערכות כיבוי וגילוי אש
מטפי גז הלון לשריפות חשמל

היתרונות בעלות לעומת המשך השימוש במערכת הגנת האש מבוססת הלון 

רוב המטפי כיבוי אש המשמשים כיום למערכות כיבוי אש הם ידידותיים לסביבה. עם זאת, מטפים מבוססים גז הלון אינו כזה. חומרי הלון, שעדיין נמצאים בשימוש במערכות ישנות רבות יותר כיום, נמצאו בעלי תכונות של פגיעה בשכבת האוזון ברמה גבוהה מאוד.

השימוש בהלון למערכות הגנה מפני אש הושק לראשונה לשוק באמצע שנות ה -60 והפך במהרה לסטנדרט התעשייתי להגנה על נכסים בעלי ערך גבוה מפני אש. ובשנות השבעים, מערכות מבוססות הלון היו אחד הסוגים הנפוצים ביותר של מערכות כיבוי אש במדינה.

הלון הוא חומר כימי המשמש במטפים לכיבוי אש נקיים ובמערכות כיבוי אש של חומרים נקיים . מערכת כיבוי אש  או מטף נייד מספקים סוג של דיכוי אש , בו נשמר חומר הכיבוי בצורתו הנוזלית. כאשר משחררים מטף הלון והנוזל שבו פוגע באוויר, הוא הופך לצורת הגז שלו שאינה מוליכה, בטוחה לשימוש סביב בני אדם ואינה משאירה שום שאריות.

בשנת 1987 חתמה ארצות הברית על פרוטוקול מונטריאול – הסכם עולמי להגנה על שכבת האוזון הסטרטוספרית. ובשנת 1994 אסרה ארה"ב על ייצור הלון על פי חוק האוויר הנקי. כתוצאה מכך, ענף בטיחות האש החל לחפש אלטרנטיבות לתרכובות מבוססות הלון המשמשות במערכות כיבוי אש רבות של חומרים נקיים באותה תקופה.

אמנם זה עדיין חוקי לרכוש ולהשתמש בהלון ממוחזר, אך בסופו של דבר, ההיצע המצטמצם ידרוש מעסקים עם מערכות כיבוי אש מבוססות הלון להחליף את מערכות הלון שלהם. זה מציג דילמה לעסקים שעדיין משתמשים במערכות כאלה.

השימוש בהלון בכיבוי אש כיום

הלון 1211 (הידוע גם בשם BromoChlorodiFluoromethane (CBrClF2) או יותר פשוט "BCF") הוא חומר נקי רב תכליתי המדורג עבור שריפות מסוג A, B ו- C. סוג זה של הלון נפוץ יותר במטפים. הלון 1301 (הידוע גם בשם ברומטריפלואורואתאן CBrF3) מוגבל יותר ביעילותו ומשמש בדרך כלל במתקנים קבועים לדיכוי שריפות סוג A, B ו- C.

כיום, המקור היחיד של הלון לשימוש במיגון אש הוא הלון ממוחזר. תאגיד המחקר לחלופות הלון (HARC) ריכז פיתוח קוד פרקטיקה של התעשייה לשימוש הטוב ביותר בהלון ממוחזר מאז 1989. קוד העיסוק במיחזור שלהם (RCOP) מספק הנחיות בסיסיות לחברות העוסקות במיחזור הלון לקידום טיפול בטוח. , למנוע זיהום ולמזער פליטות.

בדו"ח משנת 2002 , הסוכנות להגנת הסביבה של ארצות הברית (EPA) סיפקה תמונת מצב של ההתקדמות שהתעשייה והממשלה עשו עד לאותה נקודה בהחלפת מטפים ומערכות הלון באלטרנטיבות שאינן מדלדלות את האוזון להגנת האש.

באותה תקופה מעט מאוד עסקים מהמגזר הפרטי החליפו את מערכות ההלון שלהם, והשימוש בחלופות היה מוגבל בדרך כלל ליישומים חדשים, כמו בבניין חדש או במבצע שעובר שיפוץ מלא. הדו"ח מצא גם כי מטפי הלון ניידים עדיין היו בשימוש נרחב ומכיוון שהם דורשים מעט יחסית הלון, הם עדיין נטענים בדרך כלל בניגוד להחלפתם.

האם אתה נדרש להחליף את מערכת מטפי הכיבוי מבוסס ההלון שלך?

התשובה הקצרה היא לא. אמנם ייצור הלון נאסר, אך השימוש בו במערכות קיימות נותר חוקי. בתגובה להמשך השימוש בהלון, האגודה הלאומית להגנת האש (NFPA) פרסמה את התקנים וקודי העשייה למניעת התלות בהלונים כדי לסייע לתעשיית הגנת האש ולעסקים שהם משרתים להבין טוב יותר את הנושאים שמציבה הגנת האש של הלון. מערכות ולפתח אסטרטגיות ושיטות עבודה מומלצות לשימושן.

על פי הנחיה זו, יש להשתמש במערכות חומרים הלוגניים רק באזורים בהם:

  • קיימים מעגלים חשמליים או אלקטרוניים או חשמל חי
  • אנשים בדרך כלל נוכחים
  • יש צורך בהגנה על אובייקטים או תהליכים הרגישים מאוד לנזק או זמן השבתה רב

יישומים חיוניים מוגדרים כהגדרתם במסגרת פרוטוקול מונטריאול הם אלה שבהם:

  • קיימת סכנה קרובה לחיי אדם שבהם חיוני האדם, ופינוי אינו אפשרי
  • המשך הפעולה הכרחי כדי להגן על חיי האדם
  • ההתקנה חיונית לקהילה ולהגנה על נכסים קריטיים
  • לאובדן ציוד קריטי ו / או לפעולתו עלולות להיות השלכות מרחיקות לכת
  • כאשר אין אמצעי חלופי מקובל להגנת האש

בין אם מערכת ההלונים שלך עומדת בקריטריונים לשימוש חיוני או ליישום, אין פירושו שאתה נדרש להחליפה, לפחות עדיין לא. אולם בסופו של דבר העובדה היא שתאלצו, לא על ידי רגולציה אלא פשוט בגלל חוסר זמינות של הלון כדי לשמור עליו. בסופו של דבר כל המערכות נכשלות, ולהיות יזום בהקשר זה יכול להיות מספר יתרונות.

 

מתי כדאי לשקול להחליף את מערכת ההלון שלך?

מנקודת מבט סביבתית גרידא, התשובה לשאלה זו היא "אתמול". עם זאת, עסקים שאינם מתחשבים בכל העלויות מול היתרונות של השקעותיהם אינם נשארים זמן רב בעסקים.

ישנם מספר גורמים חשובים שיש לקחת בחשבון בעת ​​ההחלטה מתי להחליף את המערכת מבוססת ההלון שלך. העלויות לתחזוקתו הן עלות חשובה. בשל ההיצע וההוצאות הסופיות של גז הלון, מערכות אלו הופכות לקשות יותר ויותר לתחזוקה. כלכלה בסיסית מכתיבה שכאשר ההיצע יורד בעוד שיש ביקוש, המחירים יעלו גבוה יותר. אז עלות ההלון רק תמשיך לעלות עם הזמן.

בנוסף, אם יש לך פריקה לא רצויה או צילינדר דולף, ייתכן שלא תוכל להשיג את המוצר הדרוש להחזרתו לתאימות. מכיוון שמערכות הלון כבר אינן מיוצרות, החלקים לתחזוקתן (ערכות בנייה מחדש, טבעות O מיוחדות וכו ') אינם זמינים עוד על ידי היצרנים, מה שעלול לגרום לעיכובים בעת הצורך בתיקונים. כמו כן, היצרנים כבר אינם מספקים תמיכה או חישובי זרימה העלולים לגרום לבעיות מכיוון שציוד חדש יותר עשוי שלא לתפקד במערכות ישנות יותר. כמו כן, יש לקחת בחשבון עלויות אחרות, כמו אלה הקשורות לעמידה בתקנות שעון האש בכל פרק הזמן שהמערכת שלך מושבתת.

השאלה האמיתית שכל בעל מערכת הלון צריך לשאול היא האם זה הגיוני להשקיע בקיום מערכת מיושנת ויקרה יותר ויותר בזמן שאול או בטכנולוגיה מודרנית – כזו שתענה על צרכיהם העסקיים בצורה חסכונית יותר. גם בעתיד? התשובה לשאלה זו אינה תמיד פשוטה והיא יכולה להשתנות מעסק לעסק על פי מספר גורמים. גורמים אלה יכולים לכלול השבתה, חוסר אמון מבסיס הלקוחות, אובדן הכנסות שאולי לא ידוע עד שיהיה מאוחר מדי ושיעורי ביטוח עד כמה שם.

אהבתם שתפו:
צריכים גלאי עשן או מטף כיבוי עד הבית כולל התקנה?

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

 חברתנו מתמחה בכל הקשור לשירות מערכות כיבוי אש מתקדמות – התקנת גלאי עשן, מטפים, ספרינקלרים ועוד

קהל לקוחותינו הינם אנשים פרטיים, לקוחות עסקיים, חברות, גופים ציבוריים, חברות סטארט אפ, מפעלים ועוד.

הטוב ביותר לבית ולעסק שלכם במחיר הוגן כולל אחריות ושרות עד הבית.

קידוש השם 1, ראשון לציון
055-9781402

מידע נוסף
ביקורת מטפים לכיבוי אש

ביקורת מטפים לכיבוי אש

תחזוקת מטפים מיטלטלים חייבת להתבצע לפי דרישות התקן הישראלי ת"י 129 חלק 1 מטפים מטלטלים: תחזוקה (תקן רשמי, מחייב). זאת על מנת לשמור על תקינות

מטפים אוטומטיים

מערכת מטפים אוטומטית

במצבים מסוימים, במהלך אירוע שריפה, זה יכול להיות רעיון חכם להפעיל מטפי כיבוי אוטומטיים המופעלים כשמגיעים לטמפרטורה מסוימת או מתגלים להבות או עשן. ישנם מכשירים מודרניים להגנה מפני

איך מפעילים מטף כיבוי אש

איך מפעילים מטף כיבוי אש?

כיצד להשתמש נכון במטף כיבוי לכולנו צריך להיות לפחות מטף אחד אי שם בבית שלנו, אבל זה לא מספיק פשוט להחזיק אחד מתחת לכיור המטבח.

שווה קריאה
מטפים אוטומטיים
מערכת מטפים אוטומטית

במצבים מסוימים, במהלך אירוע שריפה, זה יכול להיות רעיון חכם להפעיל מטפי כיבוי אוטומטיים המופעלים כשמגיעים לטמפרטורה מסוימת או מתגלים להבות או עשן. ישנם מכשירים מודרניים להגנה מפני

קרא עוד »
צרו קשר להצעת מחיר

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

דילוג לתוכן