משאבת כיבוי אש

R-RR מערכות כיבוי וגילוי אש
משאבת כיבוי אש

מהי משאבת אש?

משאבות כיבוי הם מרכיבים חיוניים במערכת הגנת האש של בניין, במיוחד במבנים רבי קומות. בבניינים עם מפלסים שבין 400-500 רגל ומעלה, משאבות כיבוי אש הן קריטיות בהפצת מים דרך מערכות ספרינקלרים, שבהן לחץ המים מרשת המים וציוד הכיבוי אינו יכול להגיע.

אפילו בבניינים נמוכים יותר, משאבת כיבוי היא המפתח להכיל שריפה. כיבוי האש, במיטבו, הוא עסק מסוכן, אך ללא מערכת מתוכננת ומותקנת באופן מקצועי וללא משאבה הוא הופך להיות מסוכן עוד יותר, ונכסים עסקיים וחיי אדם נמצאים בסיכון גדול יותר.

 

כיצד פועלת משאבת כיבוי אש?

משאבת כיבוי היא חלק בלתי נפרד ממערכת  ספרינקלרים מכיוון שהיא מספקת נגישות מים בלחץ גבוה למערכת ספרינקלרים, ומגדילה את קצב הזרימה של המים.

 

כדי להבין כיצד פועלת משאבת כיבוי אש, חשוב להבין מהי משאבת כיבוי אש. משאבת כיבוי היא יותר משמה בלבד – משאבה – שהיא חלק בלתי נפרד מהמערכת, אך המערכת המלאה מורכבת מהמנוע – או מהנהג – ומהבקר. כמו חלק ממערכת ממטרת אש , משאבת אש מקבלת מים מאחד של אספקת מים תת-קרקעית או מכל מים, אגם, או מאגר, והוא מופעל על ידי חשמל או סולר. הלחץ הגבוה שמספק המשאבה מפיץ מים דרך מערכת המתזים וצינורות המעמד.

 

איזה סוגים של משאבות כיבוי אש קיימות?

סוגים שונים של משאבות כיבוי כוללות את המארז המפוצל האופקי, המארז המפוצל האנכי, הטורבינה האנכית אנכית והטורבינה.

 

  • הסוג הנפוץ ביותר של משאבת כיבוי האש הוא מארז הפיצול האופקי . משאבות אלו חסכוניות ביותר ליישומי זרימה גבוהה יותר ונגישות בקלות לתיקונים או לתחזוקה. תוחלת החיים הארוכה שלהם וזמינות הגודל שלהם הופכים אותם לפופולאריים עוד יותר.
  • משאבות כיבוי אנכיות מפוצלות אנכיות דומות מאוד למשאבות כיבוי אש אופקיות מפוצלות למעט שהן תופסות פחות מקום בשל עיצובן האנכי, מה שמגן גם על המשאבה מפני נזקי הצפה פוטנציאליים.
  • האנכית ב-קו המשאבה הוא חד-שלבי צנטריפוגלי משאבה תוכננה, כפי שהשם מרמז, להתקנה אנכית. עם יניקה ואספקה ​​מוטבעים זה עם זה, משאבה זו מספקת זרימה חלקה של מים בכל המערכת, והיא אידיאלית לחללים קטנים. התכנון דורש להסיר את המשאבה לכל תיקון או תחזוקה.
  • הטורבינה האנכית היא משאבה צנטריפוגלית המיועד לשירותי משאבת אש שבם מקור המים מוקם מתחת לפני קרקע. משאבת כיבוי אש זו מגיעה בסוגים שונים כגון משאבות צינור משומנות בשמן שמן ומשאבות צינור פתוח בעלות סיכה במים. שני הסוגים מיועדים להתקנה בבארות קדוחות, אגמים, נחלים, ביצות פתוחות ומקורות תת קרקעיים אחרים.

ההחלטה איזו משאבה מתאימה לכל מתקן נתון יש לדון עם מהנדס התכנון, איש מקצוע בנושא בטיחות אש והרשות המקומית שיש לה סמכות שיפוט.

 

התקנה ותחזוקת משאבות אש

כמו עם ההחלטה באיזו משאבה ומערכת להשתמש, ההתקנה והתחזוקה של כל מערכת כיבוי אש צריכים להיות מטופלים על ידי אנשי מקצוע בתחום בטיחות האש. ישנם שיקולים רבים בהתאם לאגודה הלאומית להגנת האש (NFPA) ולקוד הבנייה הבינלאומי (IBC), המתעדכנים מעת לעת.

אף על פי שבדיקות שבועיות עשויות להיעשות על ידי צוותים מיומנים במקום, יש לבצע בדיקות ותחזוקה חודשית, שנתית ועוד, על ידי אנשי מקצוע מוסמכים, כולל אנשי הכשרה מוסמכים ומפעלים, אנשי הסמכה מטעם ארגון הגנה מפני שריפות לאומי, או אנשי צוות רשום, מורשה או מאושר על ידי מדינה או רשות מקומית.

 

משאבות אש בבניין שלך

משאבת כיבוי היא ציוד קריטי לבטיחות חיים בבניינים רבים. ישנן דרישות ואלמנטים רבים שיש לקחת בחשבון לפני התקנת כל יחידה. על בעל הבניין, האדריכל, המהנדס, העיריה המקומית ואנשי המקצוע בהגנת האש להשתתף בדיון על המשאבה והמערכת כדי להבטיח התקנה סופית מתוכננת היטב ותואמת.

 

אהבתם שתפו:
צריכים גלאי עשן או מטף כיבוי עד הבית כולל התקנה?

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

 חברתנו מתמחה בכל הקשור לשירות מערכות כיבוי אש מתקדמות – התקנת גלאי עשן, מטפים, ספרינקלרים ועוד

קהל לקוחותינו הינם אנשים פרטיים, לקוחות עסקיים, חברות, גופים ציבוריים, חברות סטארט אפ, מפעלים ועוד.

הטוב ביותר לבית ולעסק שלכם במחיר הוגן כולל אחריות ושרות עד הבית.

קידוש השם 1, ראשון לציון
055-9781402

מידע נוסף
כיצד להתקין מערכת ספרינקלרים

כיצד להתקין מערכת ספרינקלרים?

המורכבות של התקנת מערכת ספרינקלרים במשך למעלה מ 100 שנה, ספרינקלרים מגנים על חיים ורכוש. במבט ראשון נראה שמערכת ספרינקלרים היא מערכת פשוטה של ​​צינורות

כיצד פועלים ספרינקלרים מתזי אש

כיצד פועלים ספרינקלרים מתזי אש?

כולם מכירים אותם – הספרינקלרים האוטומטיים הבולטים דרך תקרות המציעות הגנה במקרה של שריפה. אך בעוד שרובם מודעים להם, לרבים יש הרבה בלבול ותפיסות מוטעות

שווה קריאה
צרו קשר להצעת מחיר

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

דילוג לתוכן