מהם הסוגים העיקריים של מערכות ספרינקלרים?

R-RR מערכות כיבוי וגילוי אש
מהם הסוגים העיקריים של מערכות ספרינקלרים

מערכות ספרינקלרים מצילות חיים במקרה של שריפה. יחד עם אמצעי הגנה פעילים ופאסיביים אחרים לאש , מערכת מתזים מטופלת ותקינה יכולה לסייע בדיכוי עשן ולהבות, ולהפחית את התפשטות האש, להפחית נזקים ולתת לכולם זמן לצאת בבטחה מהבניין בזמן שמגיעים שירותי הכיבוי.

ישנם ארבעה סוגים עיקריים של מערכות ספרינקלרים מסחריות , המותאמות כל אחת לצרכי מתקנים שונים בכדי למקסם את זמן התגובה ולהבטיח את ההגנה על העובדים והנכסים.

מערכת צינורות רטובים

מערכות מתזי צינורות רטובים – או מתזי אש מסורתיים – הם הנפוצים ביותר בבנייני מגורים ומסחר. כאשר מתחילה שריפה, החום מפעיל את ראש המתזים הקרוב ביותר, ומשחרר מים בלחץ המאוחסנים בצינורות. כל ראש מתזים מופעל באופן עצמאי, מה שמפחית את נזקי המים במקרה של אזעקת שווא. מערכות צינורות רטובות הן אפשרות זולה ותחזוקה נמוכה המתאימה למשרדים, בתי ספר ונכסים מסחריים.

מערכת צינורות יבשים

בניגוד למערכות צינורות רטובות, מערכות צינורות יבשות אינן אוגרות מים בצנרת שלהן. במקום זאת, הם מלאים באוויר לחץ או חנקן, שמשתחררים אם שריפה מפעילה את השסתומים בראש הממטרה. לאחר מכן הצינורות מתמלאים במים ומורידים אותם מעל העשן או הלהבות. אמנם מערכת זו מורכבת ויקרה יותר ממערכת צינורות רטובה, אך היא המתאימה ביותר לאקלים קר כאשר קיים סיכון גבוה לצינורות קפואים לעצור את תגובת האש בחירום.

מערכת טרום פעולה

מערכות טרום פעולה הן צורה אחרת של מתזים לצינורות יבשים, אך דורשות הפעלה דו-שלבית. כאשר מתגלה חום או עשן, שסתום הפעולה לפני ייפתח ויאפשר מים לחדור לצינורות. לאחר מכן, ניתן להפעיל ראשי ספרינקלרים בנפרד בכדי לשחרר מים על האש. תהליך דו-שלבי זה מאפשר למתקנים לכבות את המערכת במקרה של אזעקת שווא, המגנה על נכסיהם מפני נזקי מים. מערכות טרום פעולה שימושיות במיוחד במקומות שבהם פריקה מקרית עלולה להוביל לנזקים בלתי הפיכים, כמו מוזיאונים, ספריות ומרכזי נתונים.

מערכת מבול

מערכות ספרינקלרים של מבול הן גרסה נוספת של מערכת צינורות יבשים. עם זאת, בניגוד לכל האפשרויות הקודמות, ראשי המתזים במערכת זו תמיד פתוחים. אין להם אלמנט חישה בראש הממטרה עצמה, והם זקוקים להפעלת עשן או חיישן חום חיצוני. לאחר גילוי חום, מים ממלאים את הצינורות ומשתחררים לכל ראשי המתזים הפתוחים, ויוצרים אפקט שיטפון בכל האזור. מערכת זו משמשת לרוב בתעשיות עם נוזלים דליקים שעלולים להתפשט במהירות.

התקנת מערכת מתזים

מערכות ספרינקלרים לכיבוי אש הן חלק חיוני מתוכנית הגנה מלאה בנושא בטיחות אש לכל מתקן.

למרות שחשוב להבין את ההבדל בין אפשרויות מערכת ספרינקלרים זמינות, התכנון, ההתקנה והתחזוקה של מערכות אלו צריכות להיות מטופלות תמיד על ידי אנשי מקצוע מיומנים. לאחר התקנת מערכת המתזים שלך, אנשי מקצוע בתחום הגנת האש יעבדו איתך לפיתוח תוכנית תחזוקה העונה על צרכיך ומבטיחה את מירב הבטיחות לעובדיך ונכסיך.

אהבתם שתפו:
צריכים גלאי עשן או מטף כיבוי עד הבית כולל התקנה?

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

 חברתנו מתמחה בכל הקשור לשירות מערכות כיבוי אש מתקדמות – התקנת גלאי עשן, מטפים, ספרינקלרים ועוד

קהל לקוחותינו הינם אנשים פרטיים, לקוחות עסקיים, חברות, גופים ציבוריים, חברות סטארט אפ, מפעלים ועוד.

הטוב ביותר לבית ולעסק שלכם במחיר הוגן כולל אחריות ושרות עד הבית.

קידוש השם 1, ראשון לציון
055-9781402

מידע נוסף
כיצד להתקין מערכת ספרינקלרים

כיצד להתקין מערכת ספרינקלרים?

המורכבות של התקנת מערכת ספרינקלרים במשך למעלה מ 100 שנה, ספרינקלרים מגנים על חיים ורכוש. במבט ראשון נראה שמערכת ספרינקלרים היא מערכת פשוטה של ​​צינורות

כיצד פועלים ספרינקלרים מתזי אש

כיצד פועלים ספרינקלרים מתזי אש?

כולם מכירים אותם – הספרינקלרים האוטומטיים הבולטים דרך תקרות המציעות הגנה במקרה של שריפה. אך בעוד שרובם מודעים להם, לרבים יש הרבה בלבול ותפיסות מוטעות

משאבת כיבוי אש

משאבת כיבוי אש

מהי משאבת אש? משאבות כיבוי הם מרכיבים חיוניים במערכת הגנת האש של בניין, במיוחד במבנים רבי קומות. בבניינים עם מפלסים שבין 400-500 רגל ומעלה, משאבות

שווה קריאה
משאבת כיבוי אש
משאבת כיבוי אש

מהי משאבת אש? משאבות כיבוי הם מרכיבים חיוניים במערכת הגנת האש של בניין, במיוחד במבנים רבי קומות. בבניינים עם מפלסים שבין 400-500 רגל ומעלה, משאבות

קרא עוד »
צרו קשר להצעת מחיר

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

דילוג לתוכן